fredag 6 januari 2012

Gå igenom din dag

Hur har du varit idag? Självisk, rädd eller irriterad? Finns det någon som du behöver be om ursäkt? För att inte samla på oss onödigt bagage och damm är det bra att rensa och städa varje dag. Jag ska införa en kvällsrutin (hämtat från Stora boken) där jag går igenom min dag, lämnar över den till min högre makt och sen lämnar den bakom mig och, om det behövs, rättar till de fel jag gjort, dagen efter. 

Det är så lätt att gå och hålla på saker, inte kunna släppa vissa känslor eller bygga upp en ilska mot någon. Om man rensar varje dag behöver inte saker och ting växa sig så stora att vi måste överäta på dem. Om det inte finns någon oro, olust eller stress att äta på behöver vi inte sockret som krockkudde mot livet. Vi kan leva det istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar