fredag 26 april 2013

Helg med bästis

En helg med bästis C från Jönköping närmar sig igen. Det var bara en månad sedan hon var här men i och med att hon jobbar oftare i Stockholm nu kan hon hälsa på mer. Vi ska ha tjejmiddag hos mig imorgon kväll med eventuellt någon drink ute efteråt. Visst ska det bli kul men åh vad jag saknar söta D då. Helgerna, speciellt fredagarna är våra. Endast en fredag har vi spenderat ifrån varandra (sist C var här hehe) på snart fyra månader. Jag vet att den tiden kommer så småningom när vi inte kommer att sitta ihop men just nu njuter jag av det i fulla drag.

Imorgon blir det Shape på SATS igen. För andra gången. Det enda passet som passar för min rygg. Än ligger jag lågt med träning men desto högre på kalorier tyvärr. Svår balansgång att inte banta men ändå inte äta choklad varje dag. Hoppas komma igång mer med träningen ju bättre ryggen blir för jag vet att det hjälper mig att balansera. Det funkar också bra med söta D eftersom en timme ifrån varandra på kvällen bara är bra några dagar i veckan (i början var det hemskt) nu när vi i stort sätt bor ihop (fast i två lägenheter hehe). Allt har sin tid och så länge är han duktig och tar med mig ut på promenader efter jobbet så att jag får röra på ryggen efter en hel dag på kontoret.

Igår när vi stod i kön på Coop och handlade grillad kyckling efter prommis pussade jag på honom och sa att ha var världens bästa. Som han är. ”Jag ska göra allt jag kan för att behålla den titeln”, sa han allvarligt. Ibland kommer även glimtar av hans förflutna fram… Mycket småtjafs och respektlöshet som till slut ledde till bitterhet och att kärleken försvann. Ser på honom att han är rädd för det. Alla har vi våra rädslor och det känns skönt att han är mänskig han med, ibland är det mest jag som har problem känns det som … :p

Nu ska vi fika med jobbet och sen ska jag gå hem. Städa tills C kommer över och ha lite egentid. Solen skiner. Trevlig helg!

Bjöd hem sex tjejer på middag i lördags. Mycket trevligt!


Nyfunnen vän: en tomatplanta till uteplatsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar