tisdag 30 april 2013

Bättre dag för dag

Idag är det en bättre dag än igår. Dels för att det är tisdag och inte måndag men också för att flaskhalsarna lossnat och jag börjat kunna jobba på. Det smids planer och jag har ett spännande möte i eftermiddag. Äntligen!

Söta D ställde upp som bollplank i går kväll och vi pratade mycket om mitt jobb. Till slut kom jag fram till att jag ska hålla ögonen öppna efter nytt lite mer men ändå är nöjd i det stora hela som det är nu. Arbetsuppgifterna, närheten, ansvaret och utmaningarna är det inget fel på. Mer ledarskap och internpolitik som skaver. Stämningen på avdelningen kan också vara stressig och hård men vi stöttar alltid varandra när det verkligen gäller.

Är du missnöjd har du bara två val: gilla läget eller göra något åt det. Just nu ska jag med små medel försöka att påverka det som jag inte trivs med och om det inte går kommer jag på sikt att söka mig någon annanstans. Livet är för kort för att inte trivas på jobbet där jag spenderar så mycket tid.

Ledig imorgon känns kanon! En hel dag med söta D <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar