torsdag 2 maj 2013

Vårdepp?

Alltså någonting är det, allt är inte som det ska. Jag är irriterad på kollegor, vill bara vara ifred, är toktrött och somnar hela tiden, känner mig skör och svag i kroppen, är hungig och äter som en häst men går inte direkt upp i vikt.

Kanske är det bara vårdepp? Trött på att kämpa med ryggont och misstänker att underlivssvampen kommit tillbaka för en tredje gång (tog ett piller mot det igår) bidrar säkert. Kraven på att vara lyckad, roligt och sexig när solen skiner ute gör sig påminda. Pratade med söta D om det igår, hur jag känner. Inte lätt för honom att förstå alls men han försöker. Hur någon som är så glad och söt plötsligt kan känna sånt mörker och bli så apatisk är nog underligt för honom.. Han säger i alla fall att det inte förändrar något och att om han bara får vara med mig så är han nöjd. Vi får hoppas det..

Vi gjorde i alla fall en liten utflykt igår till min hemstad och träffade pappa och styvmamma, tog en lång fika i solen och promenerade runt i stan för oss själva. Det var mysigt men jag var helt slut i kroppen efteråt. Somnade i bilen innan vi lämnat stan bakom oss. Vaknade och kände press över middag. Det blev hamburgare från gatukök och vipps mådde jag lite bättre. Att släppa pressen och att äta mer regelbundet är nog nyckeln.

I kväll ska jag gå på min vän B:s pass på SATS och hoppas att det ger mer i form av endorfiner än vad det skadar ryggen (är inte så rörlig i den än). Träningen är en viktig komponent för att jag ska må bra och jag vill verkligen ha tillbaka den. Även D ser hur jag lyser upp efter ett pass och hejar på mig till SATS.

Planen:
  • Äta regelbundet och bättre kvalitet (blivit lite mycket godis istället för mat på sista tiden)
  • Träna mina härliga pass på SATS (så gott det går) som ger endorfiner och samtidigt fortsätta med promenader och rehabgym för ryggen.
  • Skippa pressen över att vara så rolig och påhittig kommande vår- och sommarkvällar. Chill!
  • Lägg mindre fokus på jobbet, gå dit och gå hem, inte lägga så mycket värdering i det.
  • Lyssna på bra musik och peppas av den!
  • Träffa bara mina sanna vänner och inte de ytliga som inte ger nåt, det finns det verkligen inte plats för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar