onsdag 8 maj 2013

Gamla mönster skrämmer

Söta D är tokförkyld och imorgon åker vi till Berlin. Han har varit hemma hos sig i två kvällar nu och jag ensam hemma. Skönt tyckte jag först eftersom det var längesen jag var själv och bara pyssla hemma och kolla tv. Självklart ville jag ha nåt sött att mysa med. Köpte naturgodis igår efter en pw och tryckte i mig för mycket och sket i middagen. Hm..

Imorse mådde jag inte bra av det. Längesen jag gjorde så och blev lite skrämd. Så säger D att han blir hemma ikväll med för att kurera sig vidare. Vad gör jag då? Köper mer naturgodis och sätter i mig istället för middag. Som att jag måste passa på. Hallå?! Fiskminne?! 

Nu ligger jag här i soffan och jäser. Visst blev det inte så mycket men det är bara själva grejen, att jag måste äta för att mysa eller slappna av. Gamla mönster visar sig fort. Det gör mig livrädd, att jag ska stöta bort D som jag gjort med andra när jag var sjuk med maten förr. Vill inte vara trött, tjock, sugen och smyga. Vill vara frisk, pigg och öppen. Att ryggen gör ont bidrar tyvärr till min inaktiva livsstil men även det går att gå runt med rehabträning och promenader - om jag vill. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar