tisdag 14 maj 2013

Byter fokus

Blev förkyld och fick byta fokus. Vad är bäst för mig? Jobbar hemma på förmiddagen och åker till Göteborg med jobbet på eftermiddagen. Tagit Alvedon och Ipren, ätit en riktig boost till frukost (gammal favvo med proteinpulver, kesella, gojibär, bär och lite egengjord müsli) och pysslar hemma. Skriver på en intervju och längtar lite efter träningen. Det var längesen den längtan fanns. Känns kul och känns bra!

Det har varit mycket fokus på söta D på sistone. Med all rätt, jag vill verkligen få detta att funka. Har nog glömt bort mig själv lite i processen. Funderar på om jag ska bjuda hit honom på lunch när jag är hemma och är sjuk när det borde vara han som kommer förbi med lunch till sin sjukling. Har på sista tiden känt mig mer och mer som en morsa som tar alla beslut. Tog upp det lite efter resan, att jag vill att han bestämmer mer, men vet inte om det gick in. 

Ska ta ett steg tillbaka och ta hand om mig själv lite mer nu. Motionera, äta bra, ta hand om kroppen, träffa vänner, satsa på jobbet och laga mer mat hemma. Jag tror att det kommer gynna oss också faktiskt. Att jag mår bättre, är starkare och han inte tar mig för givet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar