torsdag 16 maj 2013

En ändring måste till

Jag måste få mina humörsvängningar, min svartsjuka och min deppighet under kontroll. Annars kommer det att kosta mig både jobbet och söta D. Misstänker att socker och dålig matrutin är em stor bov. Jag är helt enkelt för känslig efter alla år av missbruk, kroppen triggar direkt. Träning hjälper till att balansera och om jag trivs med mig själv och min kropp mår jag bättre med andra.

När söta D ska göra nåt utan mig blir jag hemskt svartsjuk. Om det dessutom involverar alkohol kan jag inte dölja min irritation och surhet. Varför?! Det är så killar umgås, över en öl och en bit mat. Vi tjejer dricker vin och äter smågodis. Denna missunnsamhet kommer att stå mig dyrt om jag inte passar mig. Vem vill bli fasthållen och känna sig låst?! 

Jag vill vara en öppensinnad, rolig och tillåtande flickvän. Det ska vara okej för honom att ha ett eget liv om jag har det, ok för oss båda att göra misstag och ingen behöver vara perfekt. Om han inte kräver det av mig, varför ska jag göra det av honom? Skärpning! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar