onsdag 8 maj 2013

Att våga släppa ut känslorna

Jag har cencurerat mig, hållit inne med vad jag tycker och tigit. Allt för länge. Ska öva på att säga det jag känner mer, speciellt när det kommer till sårade känslor. Att då visa sig arg, svag, rädd, ledsen eller liten är svårt. Ofta kommer ett spontant "det gör inget" följt av några tårar i min ensamhet.

Tidigare har jag trott att jag måste kontrollera mina känslor, att det är då jag är psykiskt frisk, men jag börjar tro att det är när man kan släppa ut dem och inte rädas över det som man bli bra.

Upprörd över chefen på jobbet och så kom tårarna av ren ilska. Inför kollegorna i kontorslandskapet dessutom. Men ändå skönt att få ur sig det. Och kunna gå vidare. Nu känns det lite bättre.

"Bryt ihop och kom igen" är inte ett så dumt ordspråk. Bara det är för en kort stund och det resulterar i mindre ältande.

Att sedan göra det varje dag med en andra hälft är svårare. Han får ju ta så mycket känslor men å andra sidan många bra också. Jag är femtio nyanser av regnbågen :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar