måndag 4 mars 2013

Många funderingar, stor rädsla hindrar mig

Gamla minnen, inpräntade i mitt omedvetna, får mig att instinktivt reagera. Stänga av och dra mig undan.

Ju mer jag älskar ju räddare blir jag. Från bästa vänner till främlingar. Känner han detsamma? Är detta rätt? Att gå från prat om hur och varför till vad. Vad vi gjort och ska göra. Inte vad vi känner och vill. Tomhet. Tystnad. Mellanrum.

Saknad. Aldrig älskat så mycket. Stora drömmar. Planer om framtiden. Underbara kvällar. Redan fina minnen. Rädslan förstör. Inpräntande gamla minnen från förr gör sig påminda. Kan vi se förbi dem? Låt inte bagaget hindra oss. Alla har det.

Att vara långt ifrån varandra tär. Svartsjuk, avundsjuk, frågande. Osäkerhet men ändå ett förgivettagande. En dålig känsla i magen. De gamla känslorna kommer och spökar igen. Livets läxa - att lära mig att våga älska. Stanna kvar.

Känslig. Sockerchockad. Rädd. En mindre bra mix. Dövar smärta, stänger av känslor, tar mig bort. Snälla älskling, ta mig ifrån det. Ge mig trygghet i din famn. Låt mig slappna av i vår kärlek. Lär mig lita på oss. Låt oss vara bästa vänner och älskande. Allt på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar