fredag 1 mars 2013

Små planer för framtiden

Det blev en mysig, om än lite trevande, eftermiddag och kväll med söta D igår. Det fanns en liten osäkerhet mellan oss men ett snöbollskrig, hämtmat och mys tog bort den. Vi älskar varandra så mycket att rädslan för att den andra inte ska känna samma sak, eller tröttna, finns där. Hur ont det skulle göra och vad som skulle hända då. Jag vet att jag alltid landar på mina två fötter. Med hjälp av vänner, jobb, familj och träning reser jag mig. Nu har jag söta D och när vi promenerade längs vattnet igår i den sista vårsolen (för dagen) passerade vi ett gammalt par som höll hand. "Det är vi om 40 år", säger han. När han gör det slår han mig med häpnad. Att det inte skrämmer någon av oss är det häftigaste.

I helgen blir det ynka sju veckor sedan vi kysste varandra för första gången och jag smälte. Sedan dess har det varit vi och inga konstigheter med det. För var dag som går blir det allt mer självklart men det innebär också att kanske inte är lika putti-nuttiga not varandra hela tiden. Det är en balansgång.

Vi har börjar prata om sommarsemestern. Vad vi vill göra och hur vi vill ha det. Fyra veckor kommer det nog att bli tillsammans i alla fall :) Men vi börjar med en härlig fredagkväll i vår egen regi. Mys, mys, mys! Nu känns det som att jag inte kan få nog igen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar