onsdag 27 mars 2013

Vad är egentligen roligt?

Vad tycker du är kul att göra? Vad får dig att må bra och vad längtar du efter? Är det samma sak på vardagen som på semestern?

När jag och söta D har börjat prata om vår semester i sommar och han frågar mig vad jag vill göra inser jag att jag inte vet vad jag gillar. Vad tycker jag är riktigt roligt? Som jag vill lägga tid och pengar på? När är jag riktigt nöjd och glad? Och framför allt: låter jag mina rädslor styra?

Jag gillar sol bättre än snö. Vila mer än aktivitet. Vatten mer än sand. Parsemester mer än gäng. Men mest av allt gillar jag att vara hemma och pyssla. Äta en god frukost, gå och träna, ta en fika på stan, göra mig fin och umgås med vännerna över massa vin. Det är typ en perfekt helgdag för mig. Men hur ser en perfekt semester ut? Och med en respektive? Som ni ser i mitt exempel för en perfekt helgdag finns ingen kille inräknad … Min hjärna är fortfarande inställd på singel mode.

Jag ska allvarligt fundera på vad jag tycker är kul. Att gå tillbaka till sig själv när man var liten är en bra idé. Vad längtade jag efter att göra då? Jag gillade att vara med min familj, dansa och spexa, springa naken och vara fri ute på landet, pyssla, baka osv. Jag är ingen äventyrare som söta D men jag tror också att jag många gånger låter rädsla och fördomar hålla mig tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar