tisdag 4 december 2012

"A ray of sunshine"

På twitter följer jag The Secret. Dagliga små kloka ord som peppar och ger perspektiv. Idag stod det att man ska vara som "a ray of light" för att som man träffat. En liten solstråle helt enkelt. Lys upp andras tillvaro så kommer din egen automatiskt att förbättras. Det ligger något i det.

Dock är det svårt att vara glad och positiv hela tiden. Jag måste aktivt tänka på det just nu för att klara köld, adhoc-uppgifter på jobbet, omfullkastade planer och ensamhet. Dock är jag väl medveten om att om jag ger så får jag tusen gånger tillbaka.

Köpte mig en fin klänning på lunchen. Från Bik Bok. Satt som ett korvskinn men denna korv börjar bli ganska fit nu så det är okej. Ska ha lite party hos mig på lördag och på fredag är det julfest med nya jobbet, dock är den nog lite för utmanande för den. Spar till lördagens bravader istället ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar