torsdag 6 december 2012

Högtidligt julkul med jobbet

Gårdagens julmiddag med jobbet blev över förväntan. Underbar lokal, supergod mat, liveband som spelade för oss hela kvällen och kul aktivitet. Dock hade jag lite matångest.

Ett tecken på att jag inte är "frisk" och "som alla andra" är att jag inte gillar att äta trerätters och dricka alkohol mitt i veckan. Det känns som att jag blir tjock av det och visst var magen en balkong när jag kom hem. Längtade bara till träningen och "min" mat. Fast jag tog det lugnt med både mat och alkohol blev det ändå glögg och vin, mat, efterträtt och godis.

Så här är nåt att öva på: när saker inte följer mallen. Att gå utanför trygghetszonen. Att lita på att jag inte blir tjock av en kväll. Det hela spädes på av att jag köpt en jättetight klänning till på lördag som jag vill se bra ut i ...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar