onsdag 5 december 2012

Barnmat är inte fy skam

Här om veckan hade en kollega färdiga köttbullar, spagetti och ketchup i matlådan. Något som jag inte ätit på flera år och plötsligt väcktes lusten för att laga det. Det är inte den bästa maten rent näringsmässigt men ack så gott det kan vara ibland. Just detta är något jag jobbat på - att maten inte behöver vara perfekt. Syftet med den kan ibland vara att den ska vara god. På dagar då jag inte tränar eller efter en hård träning (spinning igår) så tycker jag att sådan mat är helt okej. Det blir inte varje dag och inte inför uppladdning av musklerna heller.

En del i att övervinna ätströrningarna är just att lära sig äta allt. Utan att döma maten och utan att kategorisera den som nyttig eller onyttig. Det är inte alltid så lätt men det går framåt.

Så igår bjöd jag över en kompis på Felix köttbullar, spagetti och chilisås (äger ingen ketchup). Till det gjorde jag morotsstavar och så drack vi vatten. En helt ok middag ändå och underbart sällskap. Det må vara lite barnmat över vår middag men vad gör väl det? Gott var det och jag njöt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar