lördag 15 december 2012

Julfestligheter istället för träning

Börjat handla lite till resan. Öronproppar och huvudvärkstabletter bland annat haha. Ska dela rum med en överaktiv bror så det kan behövas. Hoppas att vi kommer lägga mycket av energin på träning. Denna vecka har det inte blivit mycket av den varan för mig. Gick på body pumpen i måndags med en stukad fot, hade åtta tjejer här på lussebak på tisdagen så då blev det ingen träning och när det var dags på onsdagen hade jag absolut ingen lust alls. Blä kändes det så jag sket i det. Träning ska vara lustfyllt och ja, ibland måste man tvinga sig men inte om man känner så.

Jag stannade hemma i soffan och åt pepparkakor och kollade tv. Torsdagen spenderades i Nyköping och jag kom hem sent. Träningslusten var inte direkt där då om jag säger så. Så har det fortsatt och inte ens idag, ledig lördag hade jag lust att ta mig till gymmet. Istället köpte jag en Paradisask och la mig i soffan haha. Det är lite ironiskt va? Men jag tänker inte ha dåligt samvete, snart åker jag på träningsläger i en vecka och dessutom är det bra för motivationen att slappa lite. Man kan inte vara på topp jämt. Vad jag dock har märkt är att jag blir mycket mer deppig och sänkt när jag inte tränar. Det är som att min kropp har vant sig med att få endorfinkickar i alla fall fyra gånger i veckan och om den inte får det så blir jag låg. Kan det vara så?

Jag tränar mycket för att jag inte har något annat för mig om kvällarna när det är mörkt och kallt. Därför är mitt motto att om det finns chans att umgås och få närhet går det före. Det finns så många andra tillfällen att träna ändå. I december är det mycket lusse, glögg, fest och fika hit och dit. Då blir det mindre träning och mer mat och umgås. Den ätstörda personen i mig kämpar med den balansen men det går framåt. Ikväll är det julfest med de yngre på jobbet. Hoppas på att nya H inte kommer att vara där ... Det är bäst så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar