tisdag 12 juli 2011

Lägesrapport

Har lite sug nu efter middagen för första gången på hela dagen. Men jag har varken plånbok (lämnade den hos en vän i morse och får tillbaka den om ett par dagar då den värsta abstinensen gått över) eller villighet att överäta. Bara att lugnt vänta ut suget, det kommer hålla i sig i några dagar.

Har haft lite olika känslor som bubblat upp som jag skrivit ner under dagen. Få det på pränt och få ut känslor, tankar och harm i ljuset så brukar de försvinna eller i alla fall blekna. Jag ska för första gången sätta mig och gå igenom sådant i kväll och tänkte då skriva ner mina känslor, tankar och harm för idag. Som en miniinventering dag för dag för att inte gå och bära på gamalt groll utan lämna över det till min högre makt.

Nu väntar en lugn kväll med en kopp te och tv-tittande. Tackar för regnet som smattrar på rutan - det ger min rastlösa själ ro att vara inne ensam och vila ikväll.

Min favoritkopp symboliserar abstinens, mys och egentid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar