lördag 16 juli 2011

Smarrig pizza

Ikväll blev det lördagsmys i form av pizza. Det får mig att längta efter en liten familj. Men först måste jag tillfriskna från mitt sockerberoende (eller rättare sagt lära mig leva med det för frisk blir jag aldrig). Små steg i taget är det nu. Inget sug just nu och hoppas att det kan hålla sig borta under kvällen.

Bjuder på mitt pizzarecept som var lite "tager vad man haver" idag. Ska åka på semester och behövde tömma kylen så det som fanns där fick ligga på pizzan hihi.

Pizza 3 pers.

1 dl pofiber
2 msk rapsolja
2 tsk fiberhusk
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
1 dl vatten
Oregano och dragon
Salt

Tomatpuré
Bacon
Lök
Grön paprika
Mozzarellaost
(Tomat)

Blanda ingredienserna till botten och låt svälla i 10 min. Bred ut smeten på bakplåtspapper och grädda i ugn på 225 grader i ca 10 min (har du varmluft blir nog botten krispigare). Ta ut botten och låt den svalna lite. Bred på tomatpuré och fyll sedan pizzan med valfritt tillbehör, grunda med mozzarella riven i bitar. När du är nöjd med tillbehören skjutsar du in pizzan i ugnen igen och gräddar tills den fått fin färg.

Mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar