lördag 9 juli 2011

Dimmiga tankar

Jag börjar bli ganska trött på mig själv nu. Problemet är att jag inte vet vad jag vill. Kan vara en så bestämd liten dam som ser till att få sin vilja igenom om jag bara vet vad den är. Men vet jag inte det blir det liksom inget gjort alls.

De senaste dagarna har jag levt i limbo. Inbillat mig själv att jag är som alla andra. Inte hetsätit, utan hållit mig nästan helt till matplanen men i huvudet sagt till mig själv att jag kan äta vad jag vill, när jag vill. Så blev det också till slut.

Sitter hemma själv en lördagkväll då jag egentligen skulle varit på fest med vänner. Valde att umgås med Herr Godis och Fröken Glass istället. De är ju så trevliga. Usch.

Att vara normal blev till slut onormalt. Har jag lurat mig själv? Eller var det bara ett sätt att dämpa ångest? Hur ska jag veta vad som är vad? Är det en allergi eller kan det bli bra om jag lär mig hantera jobbiga känslor?

När jag ser tillbaka på dagen var det påfrestande att besöka min f.d stad. Att sedan träffa mitt ex syster gjorde inte saken bättre. Rädd att springa på min stora förlorade kärlek också (därför jag inte åker till den staden längre). Att jag sedan såg jag ut som att jag skulle till stranden, osminkad och rosig höjde inte självkänslan. Visserligen skulle jag ju bada men att åka in till stan och inte känna mig på topp kanske inte var så smart…

Det hela gick över styr och jag började smygäta redan hos mamma (hon som ställt upp så mycket för mig, fy). Nallade i godispåsarna. Ville bara hem och äta mer. Köpte en Snickers på stationen och klämde i mig. Ställde in kvällens planer och hyrde film. Glass och godis. Ont i magen och fantasier om ett bättre (smalare och lyckligare) liv. Hemma i soffan. Sommarnatt. Längtan.

Vill inte leva så här men kan inte acceptera. Hur kan jag gå vidare? Vad vill jag och hur gör jag?
  • Jag vill vara aktiv; promenader/jogga, gym/pass och vardagsmotion.
  • Jag vill ha kul; utmana mig själv i livet, skratta mer, träffa mer folk, prova nya saker.
  • Jag vill känna mig trygg; vara mer med min familj och de vänner som får mig att må bra, flytta in i min nya lägenhet, trivas med min kropp.
  • Jag vill älska; träffa mannen i mitt liv, visa mina nära att jag älskar dem, älska och respektera mig själv.
  • Jag vill vara frisk; vad det än innebär så vill jag inte må så här längre.
Om jag verkligen vill så kommer jag att klara detta. Är jag villig att vara abstinent och vad innebär det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar