torsdag 14 juli 2011

Tack för en abstinent dag

Dag 3 har kommit till ett slut. Jag tackar för en abstinent dag. Det är inte lätt men med hjälp av 12-stegsprogrammet går det. När jag har fått sug under dagen har jag ringt en OA-vän, bytt sysselsättning och även provat att lägga mig några minuter på spikmattan.

Vad som än krävs, om det så är vita knogar i början, för att vara ren från socker. Efter ett tag blir det lättare när suget avtar. Det kommer att ta några dagar till innan sockret är ur kroppen och tills dess gäller det att vara extra försiktig. Använda alla verktyg; matplan, telefon, litteratur, skriva, sponsor, möten, anonymitet och service. Jobba i stegen och ta hjälp när villigheten tryter och suger är starkt.

Sinnesrobönen betyder mycket för mig och får ständigt ny innebörd
beroende på var livet tar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar