söndag 3 juli 2011

...mindre bra avslut

Nu ska vi se vad som hände. Jag skulle inte köpa nötter eftersom jag fått jordgubbar idag fick det räcka. Sedan kom en tanke om att det vore mysigt med lite nötter framför tv:n. Lösvikt eftersom de gånger jag äter nötter blir det en del och då får det vara så istället för att jag springer till affären igen.
Väl på affären plockade jag i nötter, sneglade på det naturgodis som har sockrigt överdrag på sig och innan jag visste ordet av så var de i min påse. Aja, jag kan nog klara det, tänkte jag. Inte de vanliga tankarna om att jag är normal utan mer som om ”upp på hästen imorron”-tänk. På väg till kassan kom jag på att om jag ändå ska äta socker så kan jag köpa nåt mer. Stod helt plötsligt vid glassen och sträckte mig efter en Ben & Jerry. Åter igen på väg till kassan kändes nötterna som bortkastade om jag ändå skulle äta socker så behövde jag inte dem. Ställde tillbaka påsen. Istället grabbade jag tag i en 200 g Marabou Dajm och sprang mot självscanningskassan.  Allt gick mycket fort och sen var jag hemma och satte i gång att äta.

Inte kvällens bästa beslut...


Eftersom det är första sockret på två veckor så orkade jag inte så mycket. Redan efter halva hade jag ont i magen och var mätt. Självklart åt jag upp efter en liten paus. Visst var det gott men aldrig så gott som jag tror att det ska vara.
Vet inte hur jag ska gå vidare nu. Träna imorron kväll?. Får känna efter vad jag tycker är bäst för mig. En sak som jag inte tänkte på när jag tog detta beslut var hur träningen kommer påverkas av kolhydrater. Kan jag träna imorron, mitt under omställningen? Aja, tror att det får bli så.
Ska sova tidigt eftersom jag har en tidig morgon framför mig. Undrar i mitt stilla (!) sinne om det var jordgubbarna/grädden, övertisjobbet på söndagenskvällen, spillror från tidigare återfall eller nåt annat som orsakade detta? Vet faktiskt inte och som det står i Stora boken – det kommer ofta som en blixt från klar himmel och man vet inte alltid varför.

1 kommentar:

  1. Träning är nog bara bra tror jag, även om man får ha överseende med att det känns segt eftersom kroppen inte riktigt vet vilken energi den ska använda.
    Det är nog bara bra för hormonerna, endorfiner och sånt :)

    Jag hittade din blogg nu, väldigt intressant läsning!

    Anna

    SvaraRadera