lördag 30 juni 2012

All in - kalas hela dagen!

Idag är det kalas med två sittningar. Den ena för släkten 14-16 och den andra för vänner 19.30. Tur att vädergudarna verkar vara på min sida :)

Jag hade planerat att baka flera kladdkakor med olika fyllning/frosting på och verkligen gå all in med fikat med kände att en löprunda är mer värt så det blir ICAs kladdkaka istället. Varför göra något som någon annan redan gjort så bra? ;)

Ingen kaffebryggare har jag heller så gamlingarna blir väl galna av det pulverkaffe som kommer att serveras. Men vad gör väl det? Vi är här, jag fyller år, är så stolt över min fina lägenhet och alla (nästan iaf) jag tycker om kommer hit. I OA har vi ju fått lära oss att det är sällskapet och inte maten som ska stå i fokus. Hoppas bara att gästerna håller med ;)

Ikväll ska jag i alla fall slänga ihop en klassisk jordgubbstårta för att bjuda gästerna på. Funderar även på en bål, vi får se, eller om det bara bjuds på fördrink? Ska åka och handla nu medan magen smälter gröten - sår jag redo för en löprunda när jag kommer tillbaka. Lite nervös dock, var ett tag sen jag sprang...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar