söndag 10 juni 2012

Den bästa sommaren

Har kommit på mig själv med att tänka deppiga tankar om semestern. Att jag lika gärna kan jobba eftersom jag är ensam, att jag kommer att ha tråkigt, känna mig utanför och ful. Utan att vara medveten om det har jag förpestat semestern redan innan den börjat.

Ni vet att jag tror på tankens kraft, så som man tänker och känner, så blir det. Du drar till dig det du fokuserar på. Därför är det självklart att min semester kommer att bli kass om jag redan nu tror det. Minns en sommar för många år sedan då jag och min dåvarande pojkvän skulle bo ihop när jag var hemma över sommarlovet men ingen av oss var riktigt redo. Jag målade fan på väggen redan innan och hur tror bi det gick? Början till slutet.

Så nu gäller det att peppa för en bra sommar. Fylla hjärta och hjärna med bra visioner. Drömma stort, planera lite, ha ett öppet sinne. Detta kommer bli den bästa sommaren på mycket länge! Troligen min sista singelsommar och den ska jag njuta av. Vara så galen som jag inte kan vara i vardagen med ett ansvarsfullt jobb och nyköpt lägenhet. Njuta av livet! Vad har du för planer i sommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar