söndag 17 juni 2012

Rädd att älska

Tonvis med tårar till filmen "A little bit of heaven" nyss. Många insikter kom till mig och det sved. Jag är livrädd för att älska. Använder mat, sarkasm och isolering för att slippa utsätta mig för det. Livrädd att inte räcka till, göra andra besvikna och bli sårad. Så jag släpper in in någon, inte egentligen.

I det innersta rummet är det få som varit, och bara i kortare perioder. Jag sätter hellre fokus på att bränna fett och jobba mycket än att vara med dem jag älskar och släppa in en ny kärlek. Jag gör mig själv oåtkomlig och ytlig.

Jag vill inget hellre än att älska och bli älskad. Detta är min önskan till universum: jag är redo att älska. Jag må vara livrädd men vad är livet utan kärlek? Jag vill vakna upp bredvid min man, skaffa små barn, skuldsätta mig med ett hus (mest för gräsmattans skull) och få dela livets små underverk med någon som jag älskar. Det är dags att vara modig igen. Kasta mig ut. Jag har gjort det förr och jag kan göra det igen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar