söndag 10 juni 2012

Nöjd med dagen

Söndagen blev inte som jag tänkt mig. Skulle fika med mitt ex och såg fram emot det men vi får ta den daten någon annan dag. Livet kommer emellan. Jag tog en löptur istället och är så nöjd med det. Redo för veckan på ett helt annat sätt än om jag ätit socker och slappat hela dagen. Har ändå hunnit med att titta på tv, delga i soffan och bara vara eftersom det regnat hela eftermiddagen.

Det var en riktigt hård vecka på jobbet förra veckan. Toppade med en torsdag på 14 timmar och hemgång klockan 23. Det hör inte till vanligheterna men det var kris och jag satt med i krisgruppen. Då är det bara att låta träningsväskan stå och ställa upp. Därför längtar jag extra mycket till morgondagens body pump!

Pratade med en vän i dag som var lite orolig inför veckans utmaningar. "Du vet ju att du är bra på det du gör och allt kommer att gå bra. Ta det som det kommer!", sa jag till honom. "Jag brukade känna oro inför veckans utmaningar men efter det året som varit vet jag att jag klarat allt som livet har i åtanke för mig. Jag känner mig stark och vet att jag fixar allt", fortsatte jag. Orden har jag sedan funderat över. De är sanna men jag har nog inte reflekterat över det innan. Nu för tiden har jag en helt annan säkerhet när det kommer till utmaningar. Jag vet att jag fixar det och om inte så har jag blivit bättre på att be om hjälp. Ensam är inte stark.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar