torsdag 28 juni 2012

Idag är ingen vanlig dag ...

... för det är Minnas födelsedag, hurra, hurra, hurra! Solen lyser på klarblå himmel och jag sitter på mitt nya jobb och jobbar. Känns lite ovant att vara är en dag i veckan, känner mig inte riktigt hemma och trygg än, men också spännande att lära känna verksamheten. Började dagen med en 40 min morgonprommis för att bli på gott humör (vilket jag redan var när jag vaknade). Ett bra sätt att starta dagen!

Har haft lite svårt att sova de senaste kvällarna och igår var inget undantag. Hade mamma och styvpappa över på besök för att sätta upp lite lampor och en tavellist igår kväll. Dagen innan mens och födelsedag var jag sentimental och lättrörd. Det räckte med att mamma sa nåt fint så låg tårarna och lurade. Kände mycket känslor, på ett bra sätt. Det västa som finns är när jag är känslokall och trycker ner känslorna med socker. Hellre för mycket känslor än för lite.

När de hade åkt grät jag stilla i soffan. Av glädje. Av lättnad. Av att vara älskad. Ensamheten som jag känt är en illusion. Det finns så många som älskar mig. Jag behöver bara öppna upp för det. Det ska bli mitt mission detta nya 27-åriga år: att släppa in de jag älskar i mitt hjärta.

5 kommentarer: