torsdag 21 juni 2012

Var kan jag vara sann?

Jag har ett stort behov av att ventilera saker. Formulerar meningar som vill komma ut. Vill berätta hur jag har det. Kanske i ett försök att vara mindre ensam. Kanske för att jag är sån.

Jag har ett Facebook-konto, en blogg, ett twitter-konto och en herrans massa telefonnummer i min smarta telefon. Ändå vet jag inte var jag ska göra av orden om mitt liv. De verkar inte passa in någonstans. På Facebook finns familjen, pluggkompisar och kollegor. Där lever jag ett starkt censurerat liv. Twitter är nytt, ett måste i mitt jobb säger chefen så jag twittrar. Där publiceras bara fina ord som dansar tillsammans i smarta funderingar. #lyckad.

Bloggen har länge varit min fristad. Här har jag kunna häva ur mig vad som helst som legat och skavt inom mig. Men något har förändrats. Mitt liv har förändrats. Och jag är rädd att ni ska döma mig för det. Innerst inne är det kanske jag som dömer mig själv men det är så skönt att leva lite galet ibland.

Livet har inte samma struktur som för ett år sedan och det är jag glad för. Bloggen har inte samma inriktning men jag vill att den ska fortsätta vara min fristad så jag ska sluta censurera mig. Här vill jag vara mig själv. Ni som gillar det, stanna, och ni som inte gör det, då tackar jag för den här tiden. Detta är trots allt mitt liv. Eller steg för steg mot det liv jag vill leva.


4 kommentarer:

  1. Förstår dina tankar om att det är svårt att hitta rätt forum för att kunna uttrycka sig som man vill. Synd att du inte känner dig fri på din egen blogg! Har du fått dumma kommentarer? Jag hoppas att du ska kunna fortsätta skriva här på samma ärliga sätt som innan. Pepp till dig!

    SvaraRadera
  2. Nej men skriv vad du vill! Inläggen som skrivs direkt från hjärtat är intressantast :) kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du verkar vara en fantastisk människa, oavsett vad du väljer att skriva om eller hur du väljer att leva. Du är intressant.

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för era fina kommentarer, det värmer verkligen! Jag kommer från och med nu att skriva om allt som rör sig i mitt huvud och som händer i mitt liv. Det kommer bli en salig blandning, precis som nu :)

    SvaraRadera