måndag 8 oktober 2012

God natt från Gothia Towers

Är med jobbet på mässa. Sover i den största säng jag någonsin sett! Måste vara minst 2,30! Och så lilla jag. Som inte känner sig så liten efter en lyxpizza och ett glas rött med en vän här på ett av hotellets fina restauranger.

Gravidmage i badkaret i bubblor. Nu tv i sängen och pilla på mobilen innan jag ska sova. Livet låter okomplicerat men faktum är att jag tänker mer på lillebror här nere än hemma. Hemma är det rutiner, trygghetszon och vänner. Här är allt nytt och främmande, tyckte jag såg honom på perrongen på en station. Påminns ständigt trots att vi aldrig var här tillsammans.

Ändå är jag nöjd med att komma bort lite och ska försöka njuta av dessa dagar. Fota, skriva och producera. Sköta min egen agenda och förhoppningsvis ha lite kul också. Ser fram emot hotellfrukosten imorgon! Sist jag var här åt jag två matskedar smör och två stekta ägg, på matplan. Nu ska jag njuta av allt gott och inte ha det minsta dåligt samvete!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar