måndag 15 oktober 2012

Sluta bete dig som ett offer

Jag kan vara många mindre trevliga saker; offerkofta, martyr och pessimist är de vanligaste och också de värsta. Nu har jag tyckt bra synd om mig själv ett tag. Varför lämnade fina P, kommer jag någonsin träffa någon och varför, varför vill ingen vara med mig?? Ja ni har ju läst om det ett tag nu ...

Sover aldrig en hel natt nu för tiden. Vaknar alltid en sväng mellan 2-4 och somnar sen om till 7. Den korta stund jag är vaken är mina tankar ofta glasklara. Där och då kommer jag på storhet. I natt var det just insikten om att sluta vara ett offer som kom till mig. Herregud, vad håller jag på med?! Om man nu drar till sig mer av det man tänker, känner och föreställer sig, ja då bådar det inte gott. Mer tycka synd om mig själv, älta killar och känna mig ensam?! Nej tack.

Idag har jag en lovande lunch med en kille från mässan i Göteborg. Vi jobbar i samma hus men har inte träffats innan vi sprang på varandra i vår monter. Efter 24/7-häng i tre dagar blev det tomt när jag kom hem. Insåg att jag saknade honom. Träffades på aw i fesaga och bokade lunch idag. Som vänner. Om det blir mer eller inte vet jag inte än, det är för tidigt att säga plus att det är många herrar som har skymt min sikt denna helg. Nu fokus på mig själv, träning, jobbet och den lilla lunchen. Först - gå upp ur sängen kvinna!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar