torsdag 4 oktober 2012

Kanelbullens dag

Jag älskar kanelbullar och det var flera år sedan jag åt en med gott samvete. I åt ställde jag därför till med storbak för vännerna. Sju glada tjejer var vi som knådade deg, gräddade och åt tillsammans med mjölk. Bullarna lika goda som sällskapet var trevligt! Full pott alltså!

Nu ligger två lite för degiga bullar och jäser i min mage. Jag känner mig redan peppad inför morgondagens gympass haha. Det som är bra med gotti, att jag blir motiverad att leva bra och träna. Är jag strikt hela tiden uppskattar jag inte det livet lika mycket.

6-1 funkar bäst för mig. Sex dagar utan socker och en med. Ibland slinker det ner nån godis eller bulle med jobbet eller hos vänner någon av de andra dagarna också (som idag) men på min 1-dag då äter jag medvetet något som jag längtar efter, och kanske då lite större mängd. Efter det längtar jag till kesella, gymmet och nyttig mat. Score!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar