måndag 1 oktober 2012

Slåss mot höstdeppet!

Hörni, nu delar vi tips på hur man rycker upp sig när det regnar, är kallt, mörkt och grått ute! Jag behöver lite pepp för att ta mig iväg till träningen ikväll (och det är inte ofta). Jag vill hellre sitta hemma och gosa i soffan men vi vet båda att det bara kommer att sluta i en frossarkväll. Visst det är väl inget fel med att skippa träning för att vara hemma med en bok och en påse godis. Men det gjorde jag igår och idag skulle jag må så bra av att gå på body pumpen. Det vet både jag och ni!

Så vad är era bästa tips på att ta sig ur höstdeppen? Jag börjar: ät D-vitamintillskott! Det finns inte en chans att få i sig den D-vitamin som du behöver via maten och under den mörka tiden på året (okt - april) kan du heller inte få det via solen eftersom den står för lågt på hilmen. Tillskott eller solsemester är den enda utvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar