torsdag 25 oktober 2012

Hallo sugar!

Åh vad jag är godissugen! En påse lösgodis i soffan lockar men jag är bokad torsdag, fredag och lördag kväll så det blir inget av med det. Lika bra är väl det men vad jag vill komma till är att mitt "sug" nu ser helt annorlunda ut än när jag var med i OA och gick på matplan. Då var det djävulen som knackade på och ville och nu är det med ett större lugn som jag väljer om jag vill köpa mig en påse godis eller inte - det är inte hela världen. Sen finns det fortfarande stunder då jag tappar kontrollen och "hetsköper" socker men då av helt andra anledningar, oftast ensamhet. En påse hit eller dit spelar ingen roll för vikten har lilla jag även fattat. Så länge jag håller i träningen försvinner det snabbt vilket är en skön tröst för en ätstörd person som försöker vara normal.

Kanske är det så ändå att när man förbjuder saker blir de mer spännande? Den äldsta tekniken i världen för att få det man vill ha på många plan. Kärlek, träning och mat blir alla mycket mer spännande och intressanta om du fått ett nej, är sjuk eller bantar. Face fact. För mig funkade inte förbud i längden men under en tid (mitt år i OA) var det vad jag behövde för att komma framåt. Nu skulle det förstöra allt. Livet förändras och våra vanor, behov och kroppar med det. Inget är som det var och kanske är det skönt det också ibland...

The Killers – The Way It Was

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar