tisdag 15 januari 2013

Efterlängtad träning och längtan efter godnattpussar

Ikväll är det äntligen dags för body pump igen. Det finns inget som slår den träningstimmen. Det är roligt, peppande och jag lyfter allt tyngre. Visst trivs jag på spinningscykeln, på expressklasserna och i gymmet men just body pumpen ligger mig extra varmt om hjärtat.

Igår hade jag en kompis från Göteborg på besök. Hon sov över och vi åt god fisk. Trots att jag ätit innan hon kom var jag hungrig igen till halv åtta när hon skulle äta och tog en knäckemacka med leverpastej och smörgåsgurka samt lite te med henne. Undrar om det är mensen? Mensens första dag igår och kanske att kroppen behöver lite mer bränsle. Hur som helst så lyssnade jag på den och åt, likväl tokhungrig imorse. Så jag varierade mig med två hårdbrödmackor med ägg och kaviar till skillnad från min vanliga "kesella och proteinpulver-skål inne på toan när jag sminkar mig" så åt jag dessa framför Nyhetsmorgon medan min vän fortfarande sov.

Nu på jobbet sitter jag med lite fjärilar i magen eftersom min date med söta D i söndags var så mysig. Ett übergulligt sms om hemleverans av godnattpussar värmer i mitt hjärta idag. Därför ska jag njuta av dagen som den är och inte ha bråttom. Så det så. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar