lördag 5 januari 2013

Uppskattar det jag har

De sista veckorna på 2012 var turbulenta och händelserika. Jobbet tog mycket tid och för första gången sedan jag tillträdde den nya tjänsten 1 juni så kände jag att jag kan mer om det jobb jag ska göra, sitter på rätt kompetens och faktiskt har väldigt kul. Att jobba intensivt och ha mycket att göra är för mig ett kvitto på att andra vill ha min hjälp, att jag har flyt och kommer framåt. Efter att ha varit ledig nu 21 dec - 7 jan så kommer jag att rivstarta jobbveckan på måndag med nya projektmöten. Ingen mjukstart på 2013 inte :P

De sista veckorna och även denna första på 2013 har gått i kärlekens tecken. Mycket julmys på jobbet och härliga kollegor, kommit närmare familjen genom vår resa tillsammans (och insett att vi har en sjukt intern humor) men framför allt har jag hörts med en fin grabb som jag hoppats att det ska bli nåt mer med.
Det positiva i detta är att jag uppskattar otroligt mycket det jag har. Min lägenhet, mitt jobb, min tid, min träning och framför allt vännerna och familjen. Jag behöver ingen kille just nu och funderar på att sluta data och lägga ner ett tag. Fokus på träning, jobb och vänner. Visst kommer jag att sakna mys och gos men jag behöver en paus. Ni vet att det varit många försök under det senaste halvåret och att samtidigt som jag hanterat min sorg över lillebror har jag fått hjärtat krossat ett antal gånger och själv även valt bort andra. "Det är inte bra för själen", som mamma sa till mig i skarp ton för ett tag sen.

Nu ska jag gå och träna med en kompis. Hade inte tänkt träna idag eftersom jag spinnade igår och körde Body Pump i förrgår men jag behöver jag träningen. En vän som är intruktör på SATS ska köra igenom ett nytt passs som kommer till våren och bjöd in mig som gäst :) Måste testas ju!!





Så jag sa hej då till honom för att kunna träffa någon annan i framtiden.



Åkte hem till pappa och tittade på granen och fick god mat.


Fick ett ryck här om dagen och bakade kakor till farmor! Har kvar i frysen och det går bra :)


Barnklassiker! Stuvade makaroner och korv. Detta är syrrans tallrik. Jag förstör inte maten med ketchup!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar