lördag 12 januari 2013

Sömn allt viktigare

Lördagsmorgon och mys. Sova tills kroppen vill gå upp. Sann lyx och underbar start på dagen. Sömn har blivit ett allt viktigare redskap för mig för att må bra och ha den kropp som jag vill. När jag sover mina timmar är kroppen pigg, vill ha lagom mycket mat, orkar träna och umgås och känns stark och smal.

Nu när jag är utvilad ska jag strax iväg till gymmet för ben/rumpträning i gymmet och sen ett pass Booty Express. Sen kolla in en träningsbutik här i stan för nya träningskläder, modellen satsigare (och säkert dyrare) och även köpa mer proteinpulver som går åt i rasande fart här hemma.

Bjuder på mitt bästa smoothierecept som fick bli en del av dagens frukost:

1 dl proteinpulver (jordgubb)
1 frusen banan i bitar
1 dl frusna hallon och blåbär
250 g kesella, lätt

Blanda proteinpulver och lite vatten (ca 2 msk) till en smet. Lägg i de andra ingredienserna och kör med mixerstav till en glassliknande konsistens. Jag gillar min ganska fast men vill man ha den drickbar så ha i mer vatten alt. mjölk. Njut!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar