fredag 24 augusti 2012

Att drömma sig till verklighet?

Tänk på ett scenario som du skulle vilja hände. Tänk på hur det skulle gå till, hur du skulle känna just i det ögonblicket och spar det sedan i ditt minne. Ta fram det och känn på känslan och föreställ dig att detta händer. Gör detta flera gånger om dagen. Det kommer att ske. Så fungerar tankens kraft.

Idag drömmer jag mycket om fina P. Hur kära vi är och hur underbart det kommer att vara när vi ses på söndag. Hur han tittar på mig med kärlek i blicken och hur han håller om mig. Får mig att känna mig trygg och älskad. Jag kan känna hur det känns just i denna stund och då blir det verklighet. Det som jag sänder ut till universum.

Jag ser också framför mig hur jag vill leva mitt liv. En dröm om en hälsosam person som vågar älska och som inte ställer för höga krav på sig själv eller sin omgivning. En glad tjej med några sorger i bagaget men som ändå ser positivt på framtiden. Henne vill jag vara och jag jobbar för att komma dit: gör träning och hälsosam (och ibland ohälsosam ;)) mat till en naturlig del av vardagen, släpper in fina P och låter kärleken slå rot, gör mitt bäst på jobbet men inser att jobbet inte är allt här i livet samt hittar varje dag nya saker hos mig själv att älska och blir sakta men säkert mer nöjd med mig själv.

Det är inte lätt alla gånger att våga drömma om en ljus framtid. Speciellt när livet har varit svårt den senaste månaden med lillebrors död. I veckan var det en månad sedan han dog. Den natten sa jag det till fina P när han höll om mig. Efter en stund av tystnad sa han: "Då var det en månad sedan vi träffades också". För så var det, när lillebror dog, nästan i samma stund, vände jag mig mot en underbar man i baren och sa hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar