söndag 5 augusti 2012

Livet efter

Jag förstår inte hur jag ska kunna gå tillbaka till jobbet. Att hantera så triviala problem, lyssna på folk som gnäller över småsaker och stressa upp mig för ingenting. Det känns oviktigt och jag undrar om jag någonsin kommer finna glädje i mitt jobb igen?

Blir förbannad på människor som gnäller och tycker synd om sig själva. De inser inte hur bra de har det. Jag vill bara skaka om dem. Kommer jag någonsin orka lyssna på människors vardagsbekymmer igen?

Motivationen till att träna och bli stark finns inte där längre. Att spendera tid på gymmet framför vänner och familj känns fel. Tycker mer om min kropp nu än förr. Accepterar den och ger den mat utan att fundera så mycket. Mamma sa alltid att lillebror var "född nöjd". Kan jag få ärva en del av den egenskapen? Då skulle livet bli så mycket lättare.

Imorgon är det tänkt att jag ska jobba. Vill inte, orkar inte men tänker att det blir bara värre att skjuta upp det. Går dit osminkad och läser lite mail. Det får räcka så första dagen. På torsdag ska jag till terapeuten igen.

Köpte en ny ring. "Follow your heart".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar