måndag 6 augusti 2012

Längtar efter träningen

Känslan av att vara helt utmattad. Nöjd och svettig. Ha mål och kämpa. Jag längtar efter träningen. Den som får mig att må så bra och som har varit min stöttepelare i mitt tillfrisknande. Men jag orkar inte. Kroppen har inte energi över. Är helt slut.

Började jobba idag. Tog mig osminkad till jobbet med målet att läsa lite mail. Stannade till halv två för att sen gå hem och däcka på soffan. Ändå nöjd med min första dag. Imorgon kör jag igen. Inte alls som mig själv men ändå ett steg på vägen.

Det är lite skönt att komma tillbaka till vardagen. Vill att allt ska vara som förr men inget kommer någonsin att bli det. Vill ha energi till träning, roligheter och jobb. Det kommer. Bara inte nu. Tror att det handlar mycket om första steget. Igår kändes det omöjligt att orka med jobbet men idag gick det ganska bra. Att gå en power walk finns inte på kartan men om jag får sällskap på vägen tror jag att det går. Det leder kanske till att jag vågar mig till gymmet. Ett steg i taget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar