måndag 27 augusti 2012

Prestationsångest dödar glädje

Borde jobba men klurar. Det råder förbril aktivitet i min hjärna. Hur ska jag bli av med prestationsångesten jag känner när jag är med fina P?! Det är den som dödar all kärlek. Han är bra på att dansa och sjunga, någgot som jag tycker är roligt men som jag inte är så bra på. Jag fryser till is när han vill lära mig några steg eller höra min röst. Ser på honom hur besviken han blir.

Jag vill kunna vara mig själv men allt vad det innebär. Inte föreställa mig eller vara någon annan. Han förtjänar mig och hela mig. Hur gör jag?! Snälla kom med tips!

Jag blir så arg på mig själv för detta. Kan jag prata med honom om det? Kanske är det bara att ta steget och göra som gäller. Sjung för full hals och trampa honom på tårna och skratta när vi danar. Kyss honom med kärlek och inte prestation och älska honom för den han är och inte som min idealbild av oss två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar