onsdag 29 augusti 2012

Inget sug, inget tjafs

Hade som vanligt ingen matlåda och gav mig ut rätt sent för att leta reda på mat på stan. Inte sugen på något. Fick gröt hos fina P imorse och stod mig ovanligt bra på det. Ett misslyckat försök att äta ett ägg på förmiddagsfikat resulterade i ett äpple istället. När det nu var dags för lunch kunde jag lika gärna avstått men gick in på ett café för att se vad som fanns. En grillad chiabatta med kyckling, paprika, mangochutney och ruccola blev det. Tog bort ena brödhalvan och blev lagom mätt.

Vad an detta ointresse för mat? Var kom det ifrån? Det finns andra saker i livet som är viktigare. Kärlek, familj, jobb, vänner, träning, ja liv och död. Mat är inte längre, och ska inte vara, det centrala i mitt liv. Det är energi, njuting och något socialt. Det känns så bra att jag kommit till denna avslappnade inställningen som jag aldrig trodde skulle ske.

Ikväll blir det 5 km Blodomlopp för mig med jobbet, igår 1 km simning med fina P och i förrgår 1 h egentid i form av body pump. Imorgon ska jag och bästisarna prova på nya SATS i stan, ett pass som heter viPR. Mer om det efter morgondagen - nu kör vi uppladdning för löpining. MAT för att orka leva ett aktivt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar