tisdag 7 augusti 2012

Dagens lunch med kollegorna

Att laga mat har inte varit någon prioritet för mig. Jag har ingen lust eller inspiration helt enkelt nu. Och när jag inte äter på en matplan så kan jag ju äta allt och behöver inte planera eller laga själv om jag inte vill. Därför äter jag ute med kollegorna på lunchen, i alla fall ett mål mat fixat.

Efter bara två dagar av lunchande ute känner jag hur dåligt jag mår av maten som slevas upp som dagens lunch. Den är inte bra för mig. Den energi som jag får av matlådan uteblir och istället infinner sig klump i halsen och en pluffsighet i kroppen. Känns som om maten fortfarande sitter kvar i strupen. Konstigt.

Så kanske kan jag ta mig i kragen i kväll eller i morgon och göra ett jättelass av spagetti och köttfärssås så att det finns till matlåda. Trots att jag nu har valet att äta precis vad jag vill är längtan efter bra mat större än sugen efter onyttig mat.

Dagens lunch: kyckling, potatis, sås och så valde jag en skål med grillade rotsaker också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar