måndag 20 augusti 2012

Lärdomar från OA användbara nu

På min promenad till jobbet bad jag min version av tredjestegsbönen. Den satt långt inne eftersom det var längesen men så kom den till mig:

"Gud, jag lägger mitt liv i dina händer och litar på att du gör det som är bäst för mig. Låt mig vara mjuk inför ödet och livets outgrundliga vägar. Befria mig från mina svårigheter så att jag kan visa andra att kärleken, gemenskapen och den högre makten är det rätta sättet att leva. Ske din vilja, inte min."

En liten del av OA kommer alltid leva inom mig och jag är tacksam för alla lärdomar jag fått. Tycker fortfarande att alla människor skulle må bra av att gå igenom ett tolvstegsprogram. Glad att jag fått chansen även om det nu ligger bakom mig. I svåra tider som dessa finns bra erfarenheter att plocka fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar