söndag 12 augusti 2012

Vill hem

Igår blev det kräftor med familjen. Hade ställt in mig på en trevlig kväll (om än lite låg fortf.) men stämningen var allt annat än god. Sur bror, förnekande mamma och ledsen styvpappa. Denna mix gick inte ihop och de få ord som utbyttes dem emellan var inte trevliga. Jag som är för psykologer och all hjälp som finns att få tycker de borde söka hjälp. Inte minst för att min styvpappa försökte prata skit om resten av familjen med mig, det är inte okej. Det för han göra med sina vänner eller en psykolog som kan ge honom lite tips och konstruktiv kritik.

Ville mest bara åka hem men samvetet sa nej. Vill finnas här för familjen och de tycker det är så kul när jag är här. Kräftorna smakade iaf gott och efter att sura bror gått från bordet var stämningen ganska god.

Nu har jag precis ätit frukost och ska snart bege mig hem. Måste ta hand om mig själv också.

Smakade macaron för första gången på min date i fredags. Gott!
Åt kräftor med familjen. Alltid lika gott. Till det kantarellpaj, sallad och baugette.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar