söndag 23 september 2012

Ovan på fikafronten


Hade en shoppingplan med bästa K igår men kände mig lite trött och otaggad så vi inledde eftermiddagen med en fika. Cappucino är givet men fikabröd inte lika så. Så längesen jag fikade på riktigt, det blir oftast bara en kaffe eller te. När jag väl stod där framför alla godsaker kunde jag inte bestämma mig eller klura ut på vad jag var sugen på. Tog en chokladboll och K tog morotskakan och vi bestämde oss för att dela. Hennes var mycket godare haha.

En trevlig timme senare gick vi ut på shoppingrunda med ny energi. Socker och koffein. Inte fy skam. En liten seger för mig personligen också att kunna fika med en vän utan att äta upp allt vi beställde eller ha sug efter mer. Ibland kan jag inte fatta hur långt jag kommit när det gäller maten. Att jag skulle kunna sitta och fika så här trodde jag aldrig för ett år sedan.

Hittade en klänning på stan till kvällens utgång och kände mig fin när jag provade kläder, trots den mastiga fikan. Valde att prova sånt som jag tycker är snyggt, men på andra och inte för mig. Tighta svarta byxor i läderimitation. Köpte dem inte men ett steg på vägen i alla fall. Varför ska jag vänta på att se annorlunda ut eller inte köpa de kläder jag vill ha för att jag inte ser ut som modellerna? Det är ju helt sjukt.

Fikade med gofika igår!
Ny klänning igår kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar