måndag 24 september 2012

Tacksamhet är nyckeln

Det är svårt ibland men verkligen nyckeln till lycka - att vara tacksam över det jag har. När jag är tacksam drar jag till mig positiva personer, saker och händelser. Att vara tacksam är det snabbaste sättet att dra till sig det du vill ha, enligt The Secret.

Jag tror helt på detta. Ni vet när man har flow, allt bra kommer på en gång eller när du träffat en härlig kille så kommer tre till och vill vara med och leka? Det är ingen slump att det pratas om god cirkel och ond cirkel. Positivt föder positivt.

Imorse satt jag och kände mig stressad inför jobbet. Med mailen i mobilen åt jag frukost och läste på. Så stannade jag upp och tänkte efter: vad är det som jag måste göra och som stressar? Jag kom fram till att det var en hel drös med saker som jag inte kan påverka som stressar, inget som jag kan göra något åt. Då klarnade det och stressen klingade av.

Det är lätt att låta stress och oro ta överhanden från tacksamheten. Är du tacksam och lugn kan du inte vara stressad och orolig. Prova imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar