måndag 3 september 2012

En måndag

Kärlek: Berättade för fina P om maten och OA igår kväll. Han delade sina hemligheter och jag mina. Fin kväll och varm i hjärtat när jag åkte hem för att sova. Detta kan vara början på något stort. Det gäller bara att ha tålamod. Skynda långsamt med denna fina, sköra, underbara kärlek.

Jobb och träning: Efter en kaosartad dag på jobbet med massa möten, inställda reportage, konstiga mail och kaffe så begav jag mig laddad till tusen för kvällens body pump-pass. Med en danskt rågbrödsmacka med skinka i magen hade jag siktet inställt på att öka vikterna till det jag hade innan lillebror dog. Tog med mig en vän som stöd och köttade på rejält. Hej träningsvärk! 

Familj: Pratade med mamma på telefon nyss och blev ledsen. Så overkligt fortfarande att lillebror inte finns mer. Går ännu inte att ta in. Ser bilder av honom i hans kista och bilder av honom när han levde, de flätas ihop men hjärnan kan inte ta in att det är samma person. Det kommer att ta tid och även om jag på utsidan verkar normal så finns det sår inom mig som inte läkt. Dock börjar min mur byggas upp och gör att jag klarar jobbet, träning och dating.

Mat: Lagade mat idag för första gången på många veckor. Efter träningen fick en halv Sub följa med mig hem och intas efter dusch men sen tog jag sats och vågade mig ut i köket och slängde ihop en Flygnade Jacob med det jag hade hemma. Rädd för att den inte kommer smaka allt för gott dock... En seger att jag börjat i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar