tisdag 18 september 2012

Håll i hatten för mina bästa...

Nu byter vi fokus för en stund. Orkar inte älta kärlek och sårade känslor längre, förstår om ni ledsnar. Detta är ju faktiskt en blogg om mat, ätstörningar och vägen framåt i livet. Dock är livet mer än mat och ätstörningar (tack och lov!) så en del annat får också rymmas här på min väg framåt.

Bästa ...

... livsmedel: Naturell kesella. Proteinrikt, fettsnålt (är inte fettskrämd) och användbart. Mixa med frysta bär till en smoothie, ha i såser, grytor och som mellis med äpple och kanel eller varför inte ha i en skopa proteinpulver för extra muskelskjuts. Mums!
Ett par såna här finns alltid i min kyl.

... dryck: Helt klart vatten! Jag älskar vatten och behöver inget annat. Gillar inte kolsyra och har aldrig tyckt om läsk eller annat smaksatt alternativ till bara vanligt vatten.

... träning: Hårt, intensiv träning. Gärna styrketräning med tunga vikter och få repetitioner som bygger snygga muskler. Annars intervaller på löpband eller gruppträning med skrikande instruktör. Sjukt, jag vet, men effektivt och skönt efteråt så att det heter duga.

... recept: Krämig kyckling i ugn med blomkålsris. Denna måste jag laga snart igen inser jag. Gammal favvo trots att jag inte äter LCHF längre.

... formtips: Håll koll på sömnen och stressen. De är minst lika viktiga som maten och träningen. Sov minst 8 timmar per natt och stressa INTE! Kroppen samlar vätska, blir extra hungrig och trött av för lite sömn och för mycket stress. Big no no!

... låt: Consider me gone med Reba. Finns mycket bra musik men denna passar bäst just nu är en en favvo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar