lördag 26 maj 2012

Jag har det så bra

Efter kvällens 2,3 mil på cykel och middag i det gröna vaknade jag upp och längtade efter gröt. Solen har ännu inte hittat till uteplatsen men det är skönt att äta frukost ute ändå.

Har satt på mig bikini och ska ta bilen ut till mamma och bada i poolen. Planerar även att ta dagens löprunds på grusvägarna där om det inte är för varmt - då blir det en pw istället.

Jag är så tacksam just nu. Just här och just nu känner jag sådan glädje. För sommaren, för att jag fått chansen med nya jobbet, min fina lägenhet som jag har slitit för att kunna köpa, alla underbara vänner och familj som finns där fast jag ibland inte tror det, min kropp som tar mig dit jag vill och som må inte vara perfekt men den är jag. Sist men inte minst är jag tacksam över att kunna njuta av maten jag äter.

Köpte två nya bikini i veckan. Brukar ha vånda av det men nu hade jag sett flera som jag trodde skulle passa mig bra i Åhléns katalog. Deras kläder och bikinis är mer för kvinnor och de på H&M är mer för tjejer, i alla fall kroppsmässigt. Tog två delar i rätt storlek, inte klämma i sig i 36 och känna sig obekväm, och de satt jättefin t! Jobbar vidare på att vara nöjd med min kropp här och nu, inte vad den var eller kan bli.

Glad sommar allihopa, önskar se en fin dag var ni än är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar