tisdag 29 maj 2012

Om du fick göra vad du ville?

Du har vunnit 50 miljoner och behöver aldrig jobba igen. Vad skulle du ägna dagarna åt? Skulle du ha samma jobb som idag? Eller göra något helt annat?

Vi spenderar mer tid på jobbet än någon annanstans. Klart man ska trivas på jobbet! Som ni vet älskar jag mitt jobb och i och med nya utmaningar från och med fredag är jag ett steg närmare drömmen. Men pressen äter ibland upp mig. Från alla håll känner jag den; vänner, familj, chef, kollegor, medarbetare, mig själv och "omgivningen". Mycket är i mitt huvud men jag är också en person med ansvar, en person som många räknar med och tror på. Med de kraven kommer press. Jag måste bara blir bättre på att hantera den.

Om jag vann pengar och fick göra vad jag ville skulle jag nog vara kvar inom min genre. Skriva böcker, starta en tidning och träffa intressanta människor skulle jag ägna dagarna åt. Och träna!

Vad skulle du göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar