onsdag 30 maj 2012

Varannan vecka

Så har det sett ut för mig. Ena veckan sköter jag maten och träningen tipp topp och andra veckan är det katastrof. Varför? Jag vet ju vad jag mår bra av. Vilken mat som funkar och hur bra jag mår när jag tränar. Det blir en ond och och god cirkel. Den onda är svår att bryta. Ensamheten är det som fäller mig. Jag använder socker på fel sätt. Det är min medicin för att lindra smärta. Det dövar för stunden. Vad jag egentligen skulle behöva är en kram.

Ibland är ångesten så stark att jag inte kan stå emot. Pressen som ligger på mina axlar lättar bara av en sockerkväll i soffan. Men det är inte sant. Den lättar också genom träning. Men det är snäppet jobbigare att ta sig ut på. Därför segrade sockret i går. Igen.

Ikväll är det bio med jobbet. Hur det kommer att gå för mig med maten ikväll vet vi inte än. Hoppas på att kunna bryta den här onda cirkeln nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar