fredag 4 maj 2012

Våga vinn!

Igår var jag modig. Jag gjorde det som jag trodde på och resultatet spelar då mindre roll. Nu blev det inte som jag hade hoppats men jag är riktigt stolt över mig själv och kan nu gå vidare. Självklart pratar jag om en kille.

Det som är skönt är att jag inte låter det påverka mig så mycket som förr. Jag kommer fortfarande minnas det fina och ha det kvar i mitt hjärta men det är tusen gånger skönare att veta än att inte veta om det kan bli något mer eller inte. Nu kan jag fokusera min energi på annat.

Maten fortsätter att vara en icke-fråga och jag märker hur min kropp reagerar på det. Den är mindre svullen, fungerar bättre och jag trivs mer med den. Det är ju självklart så att kroppen känner av när jag viktnojjar och vill då absolut inte släppa på vikt eller vatten för den blir stressad. När jag klär mig i sköna kläder, lever livet och inte tänker på mat, ja då är min kropp som finast och bäst.

Den nya matplanen har börjat sätta sig och imorse åt jag gröt med rivet äpple igen utan att bli så där dundermätt som jag blev tidigare. Tillsammans med ett ägg är det en bra frukost för mig. Annars är min knäckemackor med kokt ägg och kaviar en svårslagen favorit. Gillar min nya mat och det verkar kroppen också göra!

Pernilla Wahlgren – Våga Vinn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar